IT-programmør? Udvid din produktportefølje med et online bookingsystem

Udvid din produktportefølje
Bliv forhandler
Deltagelse er gratis
Fuld fleksibilitet – Du bestemmer salgsprisen.

Som forhandler må du markedsføre vores online bookingsystem, og tilbyde bookingsystemet som en del af din egen produkt portefølje. På den måde kan bookingsystemet indgå som en del af de websites, som du programmerer til dine kunder. Når du er blevet forhandler kan du oprette alle de kundekonti, som du ønsker under din SuperSaaS forhandler konto. Hvordan og hvor meget du tjener på at integrere bookingsystemet i dine kunders website, blander vi os ikke i. Det er helt op til dig. Hvis du gerne vil tiltrække kunder, og lade os stå for kundeservicen og faktureringen, da skal du i stedet for vælge dette partner program: affiliate program.

Hvorfor blive forhandler?

Din egen forretningsmodel

Personlig forretningsmodel

Du kan frit vælge din forretningsmodel, som kan gå lige fra: Kun at hjælpe dine kunder med opsætningen af bookingsystemet, til at tilbyde fuld service, hvor bookingsystemet kun udgør en mindre del af din service.

20% rabat

20% Rabat

Du modtager 20% rabat på det totale beløb, som du betaler for at anvende vores online bookingsystem.

Din egen pris model

Fleksible priser

Hvad du tjener på dine kunder er helt op til dig. Graden af din service kan blive grundlaget for den salgspris, som du tilbyder dine kunder.

100% white label

100% white label løsning

Du kan anvende bookingsystemet 100% som en white label løsning. Der er ingen referencer til SuperSaaS, så dine kunder vil ikke kende til os, og dine kunder kommunikerer kun med dig.

Hvordan virker det?

Som regel vil en forhandler have én konto for sig selv. Denne konto kan være den gratis version af bookingsystemet. Dernæst kan forhandleren have en konto pr. kunde. På den måde kan du give kunden administrator adgang til kundens egen konto. Kunden kan i det tilfælde selv ændre sit kodeord og kontonavn, samtidig med, at du som forhandler stadigvæk har adgang til kundens konto, via dit forhandler kontrolpanel.

Opsætning af forhandler konto
  1. Opret en helt almindelig SuperSaaS konto, hvis du ikke allerede har en konto. Med denne konto kan du blot vælge at forblive på den gratis version af bookingsystemet. Typisk vil du ikke ønske at opgradere dine kunders konti til at være forhandler konti. Vælger du denne løsning, skal du imidlertid lige være opmærksom på, at bookingsystemet ikke længere er en 100% white label løsning idet, at dine kunder har 100% råderet over egne konti. Ej heller vil du have et forhandler login til dine kunders konti.
  2. Konvertere en almindelig konto til en forhandler konto via nedenstående knap: Bliv forhandler nu. Derefter vil du have adgang til forhandler sektionen, i højre side af dit SuperSaaS kontrolpanel. I dit forhandler kontrolpanel kan du oprette kunde konti, sammenkæde eksisterende konti, og logge ind til de sammenkædede konti. Bliv forhandler nu
Konvertere til forhandler konto
Sammenkædning af kunde konti
Enten kan du sammenkæde eksisterende konti til din forhandler konto, eller du kan oprette nye og tomme konti. I det sidste tilfælde vil de nye konti automatisk blive kædet sammen med din forhandler konto.
  1. Opret en ny og tom kunde konto. For at oprette en ny kunde konto, da klik på linket: Opret en ny kunde konto. Indtast relevante informationer og klik på: Opret konto. Hvis du anvender en email adresse, som ikke har været anvendt i vores bookingsystem før, vil denne email adresse modtage en auto-email fra os, hvori der er et link til aktivering af din kundes nye konto.
  2. Sammenkædning af eksisterende konti. For at sammenkæde eksisterende konti, da opret ikke en ny kunde, men indsæt i stedet for: ‘Kontonavn’ og ‘Adgangskode’, hvorefter du klikker på ‘Tilføj nuværende konto’.
konverter til forhandler konto
Konfigurering af en kunde konto
  1. Log ind på din kundes konto. Så snart du har sammenkædet en kunde konto med din forhandler konto, kan du logge ind via: Login knappen ved siden af din klients konto i dit forhandler kontrolpanel. Du vil nu se i det øverste højre hjørne, at du nu er logget ind som forhandler.
  2. Opsætning af dine kunders konti. Konfigurationen af dine kunders konti kan du opsætte i forhold til dine kunders ønsker. Her kan du læse mere om, hvordan du konfigurerer dine kunders konti: Online vejledninger.
Partner kontrolpanel
  1. Opsætning af dine kunders konti. Konfigurationen af dine kunders konti kan du opsætte i forhold til dine kunders ønsker. Her kan du læse mere om, hvordan du konfigurerer dine kunders konti: Online vejledninger.
  2. Fjern referencer til SuperSaaS. I det øjeblik at en kunde konto bliver en del af din forhandler konto, vil næsten alle referencer til SuperSaaS automatisk blive skjult. Der er dog lige nogle få ting, som du måske selv ønsker at ændre:
    • Anvendelse af dit eget domæne navn i stedet for supersaas.dk. Med mindre du er ligeglad med, om vores navn er synligt i dine kunders online bookingkalendere eller ej, så skal du lave et nyt domæne navn på alle dine kunders konti. Det kan være subdomæner af det samme domæne såsom: kunde1.ditfirma.dk eller kunde2.ditfirma.dk
    • Ændring af favicon. Et favicon er et lille grafisk ikon, som er placeret til venstre i en web adresse i nogle internet browsers. Du kan ændre SuperSaaS favicon til dit eget favicon.
    • Ændring af alle udgående email adresser. ‘Fra’ adressen er normalt noreply@supersaas.com som standard. Det kan du ændre til din kundes administrator email adresse. En begrænsning er, at email afsender kan du ikke ændre, da vi herved mindsker risikoen for spam udfordringer.
    • Du kan vælge at tilføje din kundes logo og ændre farverne i det online bookingsystem, så det passer til din kundes website.

    Alle disse ting kan du ændre via skærmbilledet for: Layout Opsætning. Hvordan du gør, findes der mere information om her: Ændring af domænenavn og favicon. Venligst vær opmærksom på, at opsætningen som kan henlede opmærksomheden på SuperSaaS, kun kan justeres, når du er logget ind som forhandler. Dine kunder kan derfor ikke ændre opsætningen, som du laver.

    Support information på dine kunders konti bliver vist til dine kunders klienter, det vil sige slutbrugerne. Imidlertid, hvis din kunde er logget ind som administrator, og klikker på hjælpefunktionen, vil din kunde få kontakt med dig. Derfor bør du opsætte dine egne kontaktdata på skærmbilledet: Layout Opsætning på din forhandler konto – ikke på dine kunders konti.

    Kontakt information
  3. Bekræft at det virker. Du kan med fordel logge ind som din kunde, uden om din forhandler konto, for at teste, som alt ser ud for kunden, som det skal. Nærmere information herom ses i nedenstående afsnit.
Giv adgang til en kunde

Når du er glad og tilfreds med opsætningen, kan du ændre administrator email adressen via kontrolpanelet, hvor der står: Konto Info. Indsæt din kundes email adresse, og giv samtidig kontoen et navn og et kodeord. Din kunde kan logge ind via SuperSaaS websitet, men ønsker du en 100% white label løsning, så skal du kun give din kunde et link til det skræddersyede domæne, som du har lavet. Har du valgt kun at anvende et skræddersyet domæne, er der ingen grund til at give kunden den fulde URL til kalenderen, idet mange kalendere vil blive vist. Hvis der kun er én kalender, vil der ske en redirect hertil.

Ønsker du at sende en kunde til en specifik kalender, kan du finde den ønskede URL på denne kalender via fanebladet: Oversigt. Når kunden er på en online bookingkalender, kan kunden klikke på et login link, som findes i øverste højre hjørne, hvorefter kunden klikker ‘kontrolpanel’, for at komme til kontrolpanelet.

Hvis du ønsker at sende en kunde direkte til administrator interface, uden først at skulle forbi den online kalender, kan du sende kunde direkte til kontrolpanelet sådan: www.example.com/dashboard

Når du logger ind på en konto, vil alle browser vinduer starte med at opføre ligesom den rolle du har, når du logger ind. Eksempelvis som forhandler, administrator, superbruger osv. Din status vil du altid kunne se i øverste højre hjørne. Ønsker du hurtigt at skifte mellem din rolle som forhandler og rollen som din kunde, kan du gøre dette ved at åbne et nyt browser vindue til den ny rolle, som du ønsker at indtage. Eksempelvis kan du være logget ind som forhandler via Firefox henholdsvis som kunde i en Google Chrome browser.
Betaling

Når først dine kunders konti er oprettet, vil dine kunders konti have status af at være gratis, indtil der er 50 fremtidige bookinger. Gratis konti vil være mulige at ændre via knappen: Start gratis prøveperiode. Det vil ændre denne konto fra status af at være gratis til at have en prøveperiode de følgende 7 dage. I prøveperioden vil denne konto have samme status som et betalt medlemskab, så du kan vise kunden deres nye bookingsystem uden, at der er reklamer i den online kalender, og du kan vise, hvordan der synkroniseres bookinger imellem eksempelvis SuperSaaS og Gmail kalender. Samtidig er der heller ingen begrænsninger i antal bookinger. Efter den gratis prøveperiode, vil denne konto automatisk gå tilbage til at have status som gratis, med mindre, at der tilknyttes et SuperSaaS abonnement til denne konto. Knappen, hvor du vælger en prøveperiode virker kun én gang pr. konto.

Når dine kunder ønsker at betale for bookingsystemet, er det dig som forhandler, der betaler. På den måde opnår du som forhandler din rabat. Hvilken pris du fakturerer dine kunder, bestemmer du 100%. Eksempelvis kan du vælge at dine kunder betaler hver måned eller med et andet interval. Afregningstidspunktet overfor dine kunder kan godt være anderledes i forhold tidspunkterne, hvor du som forhandler betaler SuperSaaS.

Når en af dine kunder overskrider grænsen for det betalte abonnement, vil en notifikation blive sendt til administrator email adressen på vegne af forhandleren, med et cc til dig som er forhandleren. Dermed ved du som forhandler, hvornår du skal tage kontakt til dine kunder, så dine kunder fortsat kan modtage nye bookinger online. Via din forhandler konto kan du frit vælge, hvilket SuperSaaS abonnement, som du ønsker. For at ændre type af abonnement, skal du være logget ind som forhandler.

Administration af kunde konti

Som forhandler kan du have lige så mange gratis kunde konti, som du ønsker, hvilket er hensigtsmæssigt, når du laver præsentationer for potentielt nye kunder. Du kan slette en kunde konto, hvis du ikke længere ønsker denne konto. Det sker via skærmbilledet for: Abonnements status. På dit partner skærmbillede har du også mulighed for at afbryde forbindelsen mellem din kundes konto og din forhandlerkonto. Herved ændres din kundes konto til automatisk at være en helt almindelig konto, som din kunde har 100% mulighed for at ændre. Der er i det tilfælde ikke længere tale om en white label løsning. Du vil herefter ikke længere opnå rabatten hos SuperSaaS for kundens køb af abonnement.

Med denne blå pil i det øverste højre hjørne i dit partner kontrolpanel kan du downloade information om dine kunders konti. Det kan ske til en Excel eller CSV fil, som du herefter kan arbejde videre med i dit eget software. Via partner kontrolpanelet kan du også sammenlægge to forhandler konti, eller omdanne en forhandler konto til en almindelig konto.

Download eller fjern klient konti