Forbind dit bookingsystem med online møder
SuperSaaS tilbyder en række måder hvorpå, at du kan holde online møder via: Google Meet, Zoom, Jitsi Meet og Microsoft Teams. Bookingsystemet kan automatisk oprette møder i Google Meet og Zoom. Alternativt kan du manuelt tilføje links til dine online møder fra enhver udbyder af online møder eller videokonferencer.
Møde links er skjult for brugeren – indtil brugeren er registreret til et hold, eller har lavet en reservation. Møde links vil blive tilføjet automatisk til emails vedrørende booking bekræftelser og påmindelser.
Opret online møde via Google Meet
SuperSaaS kan automatisk tilføje Google Meet møder, når du offentliggør en SuperSaaS kalender i din Google kalender.
For at tilføje Google Meet:
- Først gør du din Google kalender offentlig
- Gå dernæst til Konfigurer > Proces for den SuperSaaS kalender, hvortil du vil tilføje et video møde
- Find overskriften “Tilføj et online møde link til en tid?”
- Vælg muligheden “Opret Google Meet opkald” og klik på: Gem ændringer, nederst på siden
Når du har gennemført ovenstående proces, vil bookingsystemet automatisk tilføje video møder til din Google kalender for nye aftaler, og efterfølgende indsætte møde links i dine SuperSaaS aftaler.
Opret video møder via Zoom
SuperSaaS kan automatisk lave et Zoom konference link, når en bruger booker en aftale hos dig. Og linket bliver tilføjet automatisk til denne aftale i SuperSaaS.
Sådan forbinder du bookingsystemet med Zoom:
- Gå til siden Zoom integration
- For hver kalender, som du ønsker at forbinde, klik på knappen Forbind med Zoom
- Er det den første gang, at du forbinder bookingsystemet med Zoom, så vil du via din konto hos Zoom, blive bedt om en tilladelse til at forbinde med din SuperSaaS konto.
Når en reservation er lavet i en såkaldt “forbundet” kalender, vil bookingsystemet automatisk oprette et Zoom møde. Denne proces kan tage op til et minut at blive gennemført.
Så snart Zoom detaljerne for dit online møde er tilgængelige – vil linket til mødet være synligt i SuperSaaS for både superbrugere og brugeren, som har lavet bookingen.
I en “Kapacitetskalender” der bruges til holdbookinger, vil linket til mødet blive gemt i feltet “sted”, når du opretter holdet. Møde linket vil være synligt for brugerne – efter de har tilmeldt sig et hold.
Sådan fjerner du en forbindelse:
- Gå til siden Zoom integration
- For hver kalender, som du ønsker at ophæve en forbindelse, klik på knappen Fjern forbindelse
Fjerner du forbindelsen til Zoom fra alle dine kalendere, vil Zoom ikke længere fungere via SuperSaaS.
Tilføj links til møder manuelt
Ønsker du at bruge en anden udbyder af video konferencer end Google Meet og Zoom – eller vil du blot gerne håndtere oprettelsen af dine møder manuelt, kan du gøre det ved at tilføje dit møde link manuelt.
For at tilføje et møde link manuelt:
- Til en “Ressource” eller “Service” kalender, skal du først gøre administrator feltet synligt under overskiften “Vil du bruge et administrator felt?”, som du finder via: Adgangskontrol i højre side af dit SuperSaaS kontrolpanel
- Gå til Konfigurer > Proces på den kalender, hvor du vil tilkoble et online møde
- Find overskriften “Tilføj et online møde link til en tid?”
- Vælg “Tilføj link til … feltet manuelt”
- Klik på: Gem ændringer, nederst på siden
Møde links vil kun blive vist til brugere, som er registreret til et hold eller en reservation.