Generel opsætning
På konto niveau kan du ændre standard dato og tidsformat, samt tidszone og standard sproget. Du kan endda ændre ordet, som du anvender for at tiltale dine kunder som eksempelvis: Studerende, klienter eller medlemmer.
Regionale fordele
Hvis du gerne vil ændre den regionale opsætning, kan du gøre dette via Layout opsætning. Her kan du vælge tids- og datoformat, som anvendes i dit bookingsystem. Derud over kan du specificere hvilken dag, som skal være den første dag i ugen. I nogle lande betragtes eksempelvis søndag som den første dag i ugen og i andre lande er det mandag.
Under Regionale muligheder kan du også ændre standardsproget og land, hvis du ønsker det. Tidszonen er fastsat i forhold til det land, som du har valgt. I det tilfælde, hvor dine kunder er spredt ud over hele verden, kan du konfigurere bookingsystemet til at vise tiderne i dine kunders egen tidszone. Imidlertid vil kalenderen blive vist for den tidszone som er standard for din online kalender, og derfor vil dine kunders bookingtider vil blive vist i to tidszoner.
Support i tidszoner
For at konfigurere tidszone support, skal du lige sikre dig, at din konto´s basistid er indstillet korrekt. Både dig som administrator og dine kunder vil se denne tid, når I ikke er logget ind i bookingsystemet.
Hvis du sætter flueben ved Din opsætning som findes i øverste højre hjørne af skærmbilledet. Du kan også konfigurere individuelle kunders tidszone via Bruger administration.
, vil dine brugere se en ekstra tidszone, når de registrerer sig. Eksisterende brugere kan ændre deres tidszone viaKalender i forskellige tidszoner
Lad os antage, at din konto for dit bookingsystem er konfigureret i US Eastern Time. Når en kunde fra Japan, som har fastsat sin tidszone til Japanese Standard Time, besøger din online kalender. Så vil japaneren se begge tider i et pop-up vindue, når japaneren klikker på din online kalender.
Hvis tiden stækker sig over to dage, vil datoerne også fremgå. Derud over, hvis en booking springer over flere tidszoner vil det også blive håndteret korrekt med tidszone angivelser nævnt lige efter hinanden.
Terminologi
Under Layout opsætning, kan du definere en alternativ term der refererer til dine brugere. Eksempelvis hvis du vælger , vil alle dialog bokse, hjælpe sider, emails og systembeskeder referere til dine brugere som “studerende”. Venligst vær opmærksom på, at den valgte term vedrører alle dine kalender i dit online bookingsystem.
Når du vælger den skræddersyede mulighed (andre: ), kan du indsætte en term i entalsform. Bookingsystemet vil automatisk konvertere termen til flertal i de situationer, hvor det er givtigt. Bookingsystemet kender de fleste engelske ord i ental og flertal, men på dansk kan der ske fejl i flertalsform. Derfor kan du overskrive standardopsætningen ved at angive både ental- og flertalsordet, adskilt af komma. For sprog, hvor et køn relaterer til termen, kan du angive køn ved at vælge kønnet på forhånd, som knytter sig til termen. Det sker via ª (feminin kendeord indikator), º (maskulin kendeord indikator) eller · (neutral kendeord indikator).